NIEUWS
Let op Windows 10 gebruikers!
Onderwerp: Microsoft Windows 10
Geachte Texa Gebruiker,
Wij willen u informeren dat vanaf 14 Oktober 2025 Microsoft geen ondersteuning meer biedt op Windows 10.
Als direct gevolg daarvan zullen er vanaf 1 februari 2025 geen nieuwe TEXPACK-contracten op de AXONE NEMO met Windows 10 versies worden afgesloten of lopende TEXPACK-contracten worden verlengd en dus op de ingangsdatum worden stopgezet.
Dit betekend dat de eerste generatie TEXA Axone Nemo die beginnen met de serienummers :
DAAGT,DAAHT,DAAJT en DAAKT niet meer door Microsoft Windows ondersteund word.
Dit geld uiteraard ook voor de Laptops die onder Windows 10 of ouder draaien. Daarvan is ons niets bekend, maar graag willen wij u erop wijzen dit z.s.m. aan te passen.
De TEXA software blijft na deze datum nog steeds werken, maar blijft op de laatst geïnstalleerde versie staan. Tevens zal de eventuele extra diensten die zijn voorbehouden aan de geabonneerde TEXPACK gebruikers (bijv. Technische Data HaynesPro, Security Gate Way oplossingen, Special code) gedeactiveerd worden.
Wij willen graag samen met u als Texa gebruiker kijken naar een passende oplossing en neem hiervoor contact op met ons TEXA team. Samen kunnen wij een passende oplossing bieden waardoor stilstand wordt voorkomen.
Huidige softwareversie TEXA diagnose
MARINE | VERSIE 18.2.4 |
MOTORFIETS | VERSIE 36.2.8 |
AUTO | VERSIE 2024.1.1 (IDC6) |
TRUCK | VERSIE 53.3.5 |
OFF HIGHWAY | VERSIE 24.3.4 |
myTEXA
TEXA heeft zich altijd ingezet om zijn portals te ontwikkelen en aan te passen aan nieuwe zakelijke behoeften om een steeds hogere service- en veiligheidsniveaus te kunnen bieden.
Na de introductie van de mogelijkheid om de gegevens van de werkplaatsmanager begin 2023 te valideren, is het nu voor alle werkplaatsmedewerkers mogelijk om hun eigen accounts die worden gebruikt om toegang te krijgen tot de beveiligde functies met een extra beveiligingsniveau te valideren met behulp van de Identity Proofing-operation. We herinneren u eraan dat het belangrijk is dat elke gebruiker zijn eigen strikt persoonlijke account heeft.
De identiteitscontrole is een voorbereidende stap om toegang te krijgen tot de beveiligde functies, zoals het ontgrendelen van de Gateway-besturingseenheden of andere vergrendelde besturingseenheden. Daarom moeten alle gebruikers van de diagnosesoftware hun werkplaatsmanager/wettelijk vertegenwoordiger vragen om het proces te starten door verbinding te maken met de website www.myTEXA.com en de aanwijzingen voor de nieuwe procedure te volgen.
Aanmelden bij de myTEXA portal en het uitvoeren van de daaropvolgende Identity Proofing-activiteit zijn niet verplicht voor het uitvoeren van normale diagnostische handelingen. We raden alle gebruikers echter aan om dit zo snel mogelijk te doen, om te voorkomen dat ze hun werk moeten onderbreken om toegang te krijgen tot de beveiligde functies.
TEXA IDC5 software blijft op 60% steken
Door een recente update binnen de Windows omgeving kunt u helaas problemen ondervinden met uw IDC5 software.
Is dit helaas het geval en blijft uw TEXA IDC5 software blijven steken op 60%?
Probeer eerst de TEXA IDC5 software naar de nieuwste update bij te werken! Vaak verhelpt dit het probleem al direct!
Anders volg de onderstaande stappen:
1. Sluit de IDC5 software volledig
2. Download de volgende patch (op te vragen bij helpdesk)
3. Open het bestand.
4. Klik op “next”.
5. Indien nodig sluit de patch
Hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Heeft u nog steeds problemen?
Neem dan contact op via info@texadiagnose.nl en we helpen u zo spoedig mogelijk.
Wij begrijpen dat deze situatie erg ongemakkelijk is!
We hopen dat u dankzij deze informatie snel weer aan de slag kunt.
LET OP:
alleen installeren als u problemen ondervindt!